Wycieczka Kraków-Ojców-Wieliczka

W dniach 3-5 X 2018 r. uczniowie uczestniczyli w 3-dniowiej wycieczce KRAKÓW-OJCÓW-WIELICZKA.  Wyjazd zorganizowany  w ramach „Ku niepodległej”, szerząc wśród dzieci i młodzieży  postawy patriotyczne w kontekście historii państwa i narodu polskiego.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kraków: Kopiec Kościuszki, Katedrę Wawelską , Dzwon Zygmunta, Katakumby, Smoczą Jama, Krakowski  Kazimierz, Rynek  z Sukiennicami oraz Barbakan.

Drugiego dnia wyruszyliśmy Szlakiem Orlich Gniazd w Ojcowskim Parku Narodowym. Zwiedziliśmy Grotę Łokietka, przeszliśmy  przez Wąskie Skały do Bramy Krakowskiej, spacerowaliśmy Doliną Prądnika oraz  po Parku Zdrojowym. Zobaczyliśmy  zamek w Ojcowie, Kaplicę na Wodzie, Maczugę Herkulesa i  Dziedziniec zamku w Piaskowej Skale.

W trzecim dniu zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Magiczny spacer labiryntem solnych korytarzy pozwolił nam  odkryć tradycję i historię Kopalni, którą ilustrują wykute w soli piękne komory i kaplice.

Wyjazd pozwolił nam poznać tradycję i kulturę pozostawioną przez naszych przodkach,  wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Krakowa, Ojcowa oraz Wieliczki . Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany. Ta wspaniała przygoda pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie i że warto tutaj mieszkać i zwiedzać.